Sådan finder du de bedste priser på online marketing

I disse dage er online marketing og sociale medier alfa og omega, hvis du ønsker at udbrede offentlighedens kendskab til din virksomhed og ultimativt udvide din kundekreds.

Det er imidlertid langt fra en leg at forsøge på at opnå flere følgere, likes og reaktioner på diverse sociale medieplatforme, lige såvel som det kan være svært at finde de rette annonceringsmuligheder. Af denne årsag vælger mange at søge professionel assistance, så de kan få det vigtige arbejde udført, uden at de skal bruge dyrebar tid på at negligere virksomhedens hverdagsforetagende.

Når det kommer til online marketing, er det dog naturligvis oplagt at prøve på at holde udgifterne så langt nede som muligt, uden at du ender med at gå på kompromis med kvaliteten af den service, du modtager.

Hvis du for eksempel ønsker at reklamere for din virksomhed på Facebook, kan du med fordel gå på jagt efter den billigste Facebook annoncering pris. For at gøre dette har du dog brug for at forstå et par vigtige grundregler, så du kan afgøre, hvornår en pris er værd at betale eller ej.

Hvordan udregnes prisen på Facebook annoncering?

Der er aldrig ét universelt og entydigt svar på, hvad prisen er for at abonnere på det verdensomspændende sociale medie. Det ville trods alt være umuligt at argumentere for en fast pris, som gør sig gyldig, uanset hvem du er, hvem dine målgrupper er, og hvad du beder om at få hjælp til.

Overordnet set kan du imidlertid regne med, at prisen bliver udregnet på nogle af følgende parametre: CPC (også kendt som Cost Per Click), CPA (Cost Per Acquisition) og CPM (Cost Per 1000 Impressions). Disse parametre er nemme at måle kvantitativt og danner således ofte grobund for fastsættelsen af en annoncepris.

Derudover anvender man ofte relevansscore til at afgøre prisen, lige såvel som man tager højde for målgrupper, anvendte annonceformater og den afmålte efterspørgsel på markedet. Tilsvarende er der naturligvis forskel i prisen, alt efter om du har brug for hjælp til både opsætning, regelmæssig overvågning og jævnlig vedligeholdelse af dine specifikke annoncer, eller om du klarer visse opgaver på egen hånd.

Hvordan får man sin Facebook annoncering pris til at dale?

Hvis du ønsker at betale færre penge for dine annoncer på Facebook (hvilket man må formode, at de fleste gør), er det særligt oplagt at optimere din relevansscore. Ved at øge denne, gør du nemlig gradvist prisen på dine annoncer lavere.

For at få en højere relevansscore, skal du først og fremmest sikre dig, at du går efter den rigtige målgruppe. Det nytter dermed ikke noget, hvis der bliver lavet en fejl i denne fase af annonceringen. Dertil giver det sig selv, at det er essentielt, at du får udarbejdet nogle relevante og kvalitetsrige annoncer.

Slutteligt er det af stor betydning, at du opsøger den fornødne assistance, som du har brug for. Der er rig mulighed for at komme i dialog med professionelle specialister, og det gælder i høj grad om at gøre brug af dette.